mandag 20. juli 2009

Nå har vi ENDELIG begynt på putene til spisestuestolene.. Og de blir så fine! Det er vel en hel evighet siden jeg malte ferdig stolene, og putene "sto for tur".. Men jeg kom aldri så langt.. Så, etter mye mas på mamma (jeg må ha syhjelp enda) har vi begynt! Og jeg må si det går ganske greit, selv om jeg har mye å lære enda! :p

Stolen FØR maling: (putebildene ble kjempedårlig, mitt kamera er på ett annet kontinent for tiden, i sør-afrika, så jeg lover bedre bilder om noen få dager...)

Stolen ETTER maling.. Den ble jo såklart hvit.. og slitt og fin!

Litt nærmere øyesyn av puta..


Jeg har også hatt en hundemat-tønne stående.. Den var svart med masse Eukanuba-reklame på.. Men nå er den så fin:

Jeg hadde veldig dårlig tid, og glemte å ta før bilde, men resultatet ble kjempebra!
Jeg spraylakkerte den med billakk (så lakken skal holde bedre).. Brukte sjablong til kronen (det var litt vanskelig på 'rund' flate) og plasserte en knott på lokket for å lettere kunne løfte det av!
Jeg har også snekret en ny hylle på kjøkkenet.. Vi hadde et lite tomrom mellom kjøleskapet og komfyren.. Upraktisk! Så nå er det blitt en benk, med hylle under til matskåler.. Det var egentlig meningen jeg skulle ha et forheng foran, men siden mattønna ble så fin, synes jeg ikke det er nødvendig!
Ha en fin dag alle sammen! Og tusen takk for alle kommentarene jeg fikk på forrige innlegg!
Kjempekoselig!

12 kommentarer:

Hannis sa...

Men vad fin stolen blev!
Det gäller att se alla möjligheter och det gjorde du.

Hundtunnan blev suverän!

Ha en mysig fortsatt kväll//
Kram Hannis

Jenny sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig,nu hittade ju jag till din fina blogg:)

Vilken skillnad det blev på stolen efter målning!!

Fin hundmatstunna oxå!

Kikar snart in igen,
Ha en skön kväll,
Kram Jenny

Kristine sa...

Hei Mari!
Godt å se at du bruker ferien til noe fornuftig - nemlig å sy!! he he
Putene ble jo kjempe lekre!

Og den Eukanuba fòrtønna!! Tar av meg hattten for din kreativitet, helt super!!

klem Kristine

Lunalu sa...

Guri!!! Den mattønna ble jo kjempe fin!!!! Med den sjablongen og alt - STILIG!!! Og stolen ble jo som ny og mye finenere i hvitt!!!
Flink du!!!
Klem fra Lunalu

Guttemamma sa...

Utrolig fint, både stol og hundematboks!!! Godt å få unna ting...sitter og jobber meg gjennom et overfylt skrivebord. Tar tid da pc'n står midt på...:-)

alvens kreative hjørne sa...

Hei :-)

Så fin hundemat dunken ble :-)
Har en matdunk i plast fra samme leverandør...kanskej den kan sprayes også :-) Har gjort det med en katteboks for ett år siden og den ble mye finere hvertfall,men usikker på hvordan det er å spraye plast...?

Og stolen din ble kjempelekker :-)

Ha en fortsatt fin dag :-)

Datt sa...

Så bra resultat!! Må si din hundemat-bøtte ble en god del hakk bedre enn min kattemat-bøtte, jeg har mye å lære! ;)

Linda sa...

Stolen ble kjempe fin!Likte spesielt miniskjøret du lagde. Og forelsket meg i hunde tønna di. Tror jeg må prøve meg på noe lignende for mine søte små:D Ha en kjempe fin dag. Klem fra Linda

Nostalgia sa...

Jammen ble det forvandlig for både stol og hundematspann ! Utrolig hva litt maling kan gjøre :)

Kjempeflott resultat !

Ønsker deg en deilig kveld !
Klem, Nostalgia

Snickaregården sa...

Hej, vad fin stolen blev. Otoligt vilken skillnad lite färg gör.
Tack för titten inne hos mig och du har en trevlig blogg själv, här tittar jag gärna in igen :)
Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Å vilken vacker stol! Med den vita färgen på!!!
Kramar Agnetha

LYKKEBO sa...

Wow for en forandring! SWtolen ble kjempe fin! Stillig med kronen!

god helg:)