fredag 31. juli 2009

Velkommen inn.....

... på mitt kjøkken.. Og til mitt nydelige kjøkkenskap!

Da vi flyttet inn i leiligheten, stod dette gamle, store, flotte hjørneskapet på kjøkkenet!
Det har stått der i alle år, og er så fint! Stort og massivt skap, med plass til masse!
Det står perfekt i hjørnet mellom to dører, så det er en plass som ikke kunne blitt brukt til noe fornuftig uansett.. :)

Inni dørene er det tapetsert med en blå tapet, med små blomster på.. (Jeg må innrømme det ikke bestandig er så ryddig inni her, så det ble en liten sjau før bildene ble knipset..) :p


Kakao, salt og sukker..

Gammel margarinkasse kjøpt på Gjenbruket.. Med litt snacks oppi.. :p

Denne gamle kassa viste jeg dere for en stund siden.. Jeg hadde da ikke bestemt meg for hva jeg skulle bruke den til, men imens jeg ryddet litt i skapet istad, kom jeg på at den ikke ble brukt..


.. så nå har jeg all "posematen" oppi her.. Alt fra sauser, til tacokrydder og dip.. :)
Det ble jo knalllkjekt, og de passet perfekt oppi rommene! Så nå blir det nok superlett å holde det ryddig, og ha litt oversikt på hvor mye man har av hva..


Og her er benken mamma og jeg snekret.. Som dere sikkert skjønner var opprommet mellom komfyren og kjøleskapet upraktisk.. Så dette er jeg så fornøyd med!
Vil ønske dere en fin helg, alle sammen, og håper dere er heldige med været!
Det har ikke jeg vært de siste dagene.. Det har regnet og blåst, tordnet og lynet om hverandre!
Så da jeg kom hjem fra jobb i går hadde jeg ikke strøm.. Så begynte jeg og tenne lys, og når jeg ENDELIG var ferdig med det i hele leiligheten.. Hva kom da?
Jo da, strømmen såklart! :p
Jeg var jo selvfølgelig glad for det, men litt kjipt etter alt strevet for å få lys.. Så jeg lot strømmen være av, og koset meg i lyset fra stearinlys istedet! :p

15 kommentarer:

lovecountrychabbychicstyle sa...

åhh det skapet var nydelig og super praktisk! rommer mye da!! super god plass!!
Klemr

Almas Hus sa...

For et skjønt skap-heldig er du :)
-Ønsker deg ei fin helg ..

moni sa...

det skapet var nydelig og jeg syns du hadde superbra system i det:) kassen var genial til å bruke til suppeposer også var det så lekekrt slik som du hadde kakao, salt og sukker. tror nok jeg må lage litt system og orden jeg også, for jeg er flink til å ha KAOS i skapene, kremt... men etter inspirasjon fra deg, skal jeg jammen meg begynne å rydde å lage system:) ønsker deg ei nydelig helg:) klem monica

Nooria sa...

Det skapet var nydelig!

sylysten sa...

For et nydelig skap, ble dønn forelska nå jeg;o)
Og benken dere har snekret dere.... stilig, den plassen var vel bare irriterende, men nå er den fin;o)
Klem
Linda;o)

Lunalu sa...

Så kjekt med et stort skap man kan få plass tii mye i - og enda bedre når skapet er så utrolig flott!!!!
Har også suppe og sausposene i en slags beholder - men langt fra så fin som din. Rød plast....gremmes litt...men den står nå godt skjult i langskapet!!!
Likte sukkerboksen godt, så søt!!!
Ønsker deg en nydelig helg!
Klem fra Lunalu

Margrethes hus og hage sa...

For et nydelig skap! Skikkelig fott :)
Det er kosleig med noe som er litt utenom det vanlige, og dette var virkelig et flott skap! Fint med gamle margarinkasser og andre fine bokser og glass var det også.

Været er skikkelig ustabilt her også. Så det blir innesysler!

Ha en fin helg! Hilsen Margrethe

Hannis sa...

Åh!Vad jag önskar att jag hade ett större kök!
Så jag kunde få plats med ett skåp!
Så fint!Och perfekt som skafferi.

Här är det så trångt och rörigt i skåpen i bland att när man öppnar får man passa sig för utflygande saker=))

Vädret ja,trist här i dag.
Vaknade till regn i morse...
Kram Hannis

Balke gård sa...

Nydelig skap og så søt tapet!!! Bra å blogge, får ryddet litt opp, da;-) Klem

Kristine sa...

Tusen takk for koselig kommentar hos meg,Mari!
Vakkert skap du har på kjøkkenet - og så flinke dere jentene er til å snekre da!! Handy woman - I like!

Sees til mandag da,
klem Kristine

krinkelkroken sa...

Så vakkert skap!
Så flott og praktisk det ble med den benken, flinke er dere:)

Fru Luna sa...

Flott skap med fine detaljer :) Tror vi i Nord Norge har stukket av med sola :P

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Såå hygelig kjøkken du har, og skapet ditt er en drømm.
Koselige bilder.
Klem...Ellen

Vita små hjärtan sa...

Åh vilket vackert skåp!!! Å fina saker!
Kram Agnetha

Snickaregården sa...

Ett underbart skåp! Min dröm är att ha ett sånt som skafferi :)
Kram Maria