søndag 9. august 2009

Gjenbrukskjøp og loppis!

Hei..
Nå får jeg prøve på nytt med et innlegg.. :p
Jeg skulle egentlig gjøre det i går, (overskriften ble jo lagret) men så ville ikke maskinen mer.. Heldigvis er det oppe og går igjen, så da får jeg prøve på nytt! :)
Har vært på gjenbrukshandel for noen dager siden, og på loppis i går.. Det ble en egentlig ganske skuffende opplevelse! :/ Jeg samler på serivset på bildet under, fra Figgjo Flint..
Og til min store overraskelse så jeg masse deler til dette serviset på det ene bordet på loppisen.. Så jeg stod der og ventet til de skulle åpne, og sprang så fort jeg kunne, og kom først frem! Plutselig ble jeg dyttet til side av en eldre mann (i 60-årene) og han kastet seg over serviset! Jeg ble stående og MÅPE (!) så kom kona hans og jeg sa ifra til henne at dette var uakseptabelt, men hun gadd ikke svare engang! Så der gikk jeg glipp av MANGE deler til dette serviset, som ble solgt for utrolig 300 kr! Bare det var jo en vits.. Så, hvis noen har, eller kjenner noen som skal kvitte seg med et slikt servis, vil jeg gjerne ha beskjed! :) Eller om noen finner deler på gjenbruksbutikker blir jeg også sjeleglad! :)
Jeg fikk jo med meg noen godbiter fra loppisen.. 3 gamle skoleplansjer :D
En engel som skal spraylakkeres hvit...
Pluss denne søte saken.. (husker ikke hva sånne heter, eller bruksområdene, selv om jeg har hørt det før..) Jeg satte noen nostalgiske kort oppi, og den ble så fin!
Denne skjønne tallerkenen..
Dette vaskebrettet kjøpte jeg på gjenbruket...
... sammen med denne herlige "potatis" skålen.. :)
Digger den!
Ha en fin kveld alle sammen!
Jeg skal sitte på finn.no og lete etter servisdeler, mens gubben er på bukkejakt.. (det er første dagen av rådyrbukk jakta, og det er visstnok den viktigste dagen!) :p

19 kommentarer:

Snickaregården sa...

Fina fynd du gjorde. skolplanscherna var snygga.
Kram Maria

Marianne sa...

Stakkars deg!! Tenk at eldre er så opptatt av slike ting, de har jo sikkert skapene fulle fra før av. Syns heller ei ung jente som deg bør få lov å kjøpe. Og hvertfall når de sniker seg frem på den måten! Har irritert meg mang en gang over disse eldre damene spesielt, som brøyter seg frem på loppis. Stor medfølelse. Skal holde øyne og ører åpne jeg ;)
Men du hadde funnet deg masse fint forde da =)Flink du er!
Mange klemmer fra Marianne

Black Feathers sa...

Heisann du. Veldig synd at du ikke fikk servicet, makan til mennesker! Men du fikk jo litt av hvert annet flott da.

Ha en flott dag ;)

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte ting du fant! Og for noen frekkinger som snek i køen!!! Er redd det hadde kokt litt i toppen hos meg over en slik behandling, men det hadde vel ikke hjulpet!

Håper du finner flere deler til serviset ditt!

Ha en fin dag! Hilsen Margrethe

Frk. T sa...

Fy søren, enkelte mennesker er bare så frekke.. Håper du finner deler til serviset et annet sted: ) Serviset var virkelig vakkert, så forstår godt at du sparer på dette.. Si ifra hvis jeg kommer over noe i samme serien!: ) Ellers så fikk du jo med deg mye annen fint fra loppisen da, alltid gøy å finne brukte gjenbruksskatter.. Ønsker deg en super kveld, klem frk t: )

Nooria sa...

Utrolig provoserende opplevelse du hadde!

Jeg har også veldig lyst på det serviset :-).

Nostalgia sa...

Uff frekke folk finnes det desverre nok av...

Men fine ting du fikk tak i ellers da ! Heldige deg som fant de skoleplanschene !

Ønsker deg en deilig kveld !
Klem, Nostalgia

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Så fine bilder...du fant heldigvis noen skatter på loppis selv om du mistet serviset.
Hyggelig å høre at du gleder deg over boken vår.
Fortsatt god uke,
Klem...Ellen

Fru Luna sa...

Jeg er helt sjokkert over den mannen! Er det mulig?!? FLott servise var det i alle fall. Nydelige puter som du har laget lenger ned i et annet innlegg. Hvor er det du får tak i slike strykemerker som du selv kopierer ting på?
Klem

Vita små hjärtan sa...

Så fina fynd!!! Å planscherna är ju underbara!
Kram Agnetha

C sa...

Ja, på loppis går det hardt for seg... ;o) Merker at jeg har blitt "tøffere" med årene - begynner å bli flinkere til å si ifra til slike frekkinger ;o) Noen folk har virkelig spisse albuer.
Nydelig servise du sparer på! Høstens første loppis i nœrområdet mitt er nå til helgen, og jeg gleder meg som en liten unge (*abstinenser*).
Takk for koselig kommentar hos meg, forresten - jeg setter SÅ stor pris på det! Ha en god uke ;o)

Klem Christine / dethvitehuset

edda sa...

hei....
du er like glad i og gå på brukybutikken og loppis som meg du:)
i dag skaljeg på den største fretexen i byen...der har jeg gjort mange kupp....og håper fortsette med det:)
Koselig og se alt du fikser opp...det er gøy...
Ha en fin dag....
GoKlem edda

Rita sa...

Så mye fint du har fått tak i! Gjenbruk er jo så moro!!! Kjenner jeg blir irritert når du forteller om den frekke mannen. Dessverre finnes det en del slike. Håper du allikevel får tak i flere deler til det fine serviset ditt.

Christine Louise sa...

Oi så masse fint du har kjøpt og fått tak i da :) Herlighet.
Du har en kjempe fin blogg :)

Klem fra meg..

torleif ann karin sa...

FYamei, at noen kan oppføre seg slik da.
Skal på loppis neste helg, og da skal jeg se etter det for deg.
Fin blogg foresten, glemte å si det, syntes så synd i deg pga, den ufine mannen. Men ja, nei, jeg har ikke vært her før, men kommer helt sikkert igjen.
Du fikk da noe fint i hvertfall.

Ha en fin natt!
Klem Ann<3

Therese ~ Fjellrosa sa...

Ja dette serviset er SÅ fint. Jeg elsker den mintgrønne fargen med gulldekoren på og har flere ganger vurdert å samle på serien selv. Men det tror jeg blir en tidkrevende og langvarig affære. Men jeg har flere av kakefatetene. De blir flittig brukt til bursdager :) Utrolig leit å høre om loppisopplevelsen din, men som jeg har forstått det er det slik det har blitt på loppis nå om dagen. Synd men sant :(

Håper du får en fin helg :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det er utrolig hvordan noen oppfører seg, men du var heldig likevel da, og fant mye annet fint! Ha en fin helg! Klem Cahtrine :-)

Mags Romantiska Smycken sa...

Såå underbar blogg, man blir glad av alla dina bilder.
Ha det gott.
/Maggan

siren sa...

Visse folk er altså bare så frekke, så synd at du gikk glipp av deler til det nydelige serviset! Men heldige deg fikk jo tak i masse annet fint ser jeg. :)